SUPLEMENTACJA

Wszystkie dotykające nas choroby mają swe podłoże w nieprawidłowych reakcjach organizmu i jego poszczególnych komórek. Jeśli nie zostanie to odpowiednio rozpoznane i poddane celowanej na przyczyny terapii prowadzi do coraz większych zaburzeń metabolizmu komórkowego i zakres odczuwanych objawów rozszerza się prowadząc do coraz gorszego samopoczucia. Kiedy zaczynamy odczuwać symptomy konkretnej choroby zgłaszamy się do lekarza, który stawia diagnozę i zaczyna leczyć za pomocą lekarstw. Niestety to często powoduje dalsze problemy i zaburzenia metabolizmu komórkowego i dodatkowe skutki uboczne stosowanych farmaceutyków co sprawia, że całkowity powrót do zdrowia staje się niemożliwy.

Kluczem do zdrowia jest zachowanie i przywracanie równowagi w przebiegu procesów metabolizmu komórkowego. Aby te procesy zachodziły poprawnie nasz organizm potrzebuje dostawy odpowiednich mikroskładników odżywczych czyli minerałów i witamin. Jest to niezwykle ważne, gdyż substancje te uczestniczą we wszystkich procesach biochemicznych naszego ciała. Jeżeli dopuścimy do powstawania niedoborów lub braków którejkolwiek z tych substancji procesy, w których bierze ona udział ulegną zaburzeniu lub będą wręcz niemożliwe do przeprowadzenia. Zaburzy to funkcjonowanie poszczególnych grup komórek i narządów , a przy dłuższym utrzymywaniu się niedoboru , spowoduje również rozległe , wielonarządowe dolegliwości, często trudne do zdiagnozowania przez lekarza.

suplementacja

Jednym z najważniejszych mikroelementów , którego olbrzymie niedobory stwierdzamy u wielu osób jest magnez. Warunkuje on prawidłowy przebieg procesów związanych z oddychaniem komórkowym i produkcji energii w komórkach. Jego niedobory powodują dużo dokuczliwych objawów ( skurcze i drżenia mięśni, mrowienia, drętwienia i wiele innych). Także selen , cynk, potas, mangan, żelazo, molibden, chrom, krzem i miedź mają kluczowe znaczenie dla zachowania zdrowia. Musicie jednak wiedzieć, że oprócz dostarczenia organizmowi odpowiednich ilości danego pierwiastka liczą się jeszcze proporcje pomiędzy pierwiastkami. Zwiększona ilość jednego może na przykład wpływać na niedobory innego. Oprócz składników mineralnych nasz organizm potrzebuje również witamin, zwłaszcza witaminy D oraz witamin z grupy B oraz innych substancji niezbędnych do prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych takich jak koenzym Q10, glutation, kwas alfa –liponowy, kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6 oraz wiele innych.

Dobrze jest też wiedzieć, że niektóre suplementy możemy zażywać w bardzo dużych dawkach bez obaw o przedawkowanie gdyż rozpuszczają się w wodzie i dzięki temu ich nadmiar wydala się wraz z moczem. Inne zaś mogą mieć skłonność do kumulowania się w organizmie powodując inne dolegliwości. Istnieje też metoda przez skórnej suplementacji , stosowana głównie dla magnezu i jodu. ( Patrz: https://fimedica.pl/przezskorna-suplementacja-magnezu/ ).

Stosowane powszechnie preparaty ( zwłaszcza te dostępne w aptekach) mają bardzo małe dawki suplementów w stosunku do zapotrzebowania organizmu. Dlatego też, zanim przystąpicie do suplementacji, skontaktujcie się z osobą kompetentną, która dobierze Wam odpowiednią indywidualną dawkę , często wielokrotnie większą niż ta zalecana przez farmaceutów.

Zapraszam